Sanal Santral Nedir?

Aynı zamanda bulut santral olarak da bilinen sanal santral, eski tip fiziksel telefon santrallerinin yerini alan ve internet üzerinden sanallaştırma teknolojisiyle hizmet veren yeni nesil telefon santralidir.

Eski fiziksel santrallerin yapabildiklerine ek olarak çok düşük maliyetli ek özelliklere sahiptir. İletişim maliyetlerinizi %70’e varan oranda düşürebileceğiniz, kolayca yönetilebilen, yazılımlarınız ve mevcut sistemlerinize entegre olabilen ve mekandan bağımsız iletişim olanağı tanıyan sanal santral hizmetimizin tüm özelliklerine buradan ulaşabilirsiniz.

uzaktan çalışma-mobil
Uzaktan çallışma modeline en uygun sanal santral

Nasıl Kullanırım?

Kurumunuzda fiziksel bir santral bulundurmadan bulut teknolojisiyle internet üzerinden hizmet veriyoruz. Bu sayede internetin olduğu her yerde Sanal (Bulut) Santral’inizin dahilisini kullanabilirsiniz. 

IP tabanlı tüm telefon numaralarınızı Sanal (Bulut) Santral ile kullanabilirsiniz. Eğer telefon numaranız IP tabanlı değilse yani eski analog numara (PSTN) kullanıyorsanız hattınızı hızlı ve ücretsiz olarak Telsam Telekom’a taşıyarak Sanal Santral’inizi hemen kullanmaya başlayabilirsiniz. Bu sayede yeni nesil sanal santralinizin tüm özelliklerini önceki faturalarınıza kıyasla %80’e varan tasarrufla kullanabilirsiniz.

ŞİMDİ BAŞVURUN
özellikler ve avantajlar
Rehber Modülü
Tümleşik rehber içeren Sanal Santral ile rehberde kayıtlı kişilerinizi telefon üzerinde, arama kayıtlarında, raporlarda ve anlık çağrı kuyruğu üstünde görebilirsiniz.
Telesekreter Modülü
Sanal santralinizin dahililerine ulaşılamaması durumunda gelen çağrıların telesekreter kaydı alınabilir. Böylece yoğunluk durumunda bile çağrıların kaçması engellenebilir.
Telesekreter Modülü Detayları
Mekan Bağımsız İletişim
Sanal Santral, internetin olduğu her yerde kullanıma uygundur. Sabit numaranız ile ister ofiste, ister yolda, ister farklı bir ülkede dahilileriniz çağrı alabilir ve çağrı yapabilir.
Tüm Şubeleriniz İçin Tek Santral
Farklı fiziksel konumda olsa bile tüm dahililer sanki aynı lokasyonda hizmet verir gibi aynı santral üzerinden görüşme veya aktarma yapabilir. Dahililer arası ücretsiz olarak konuşabilir. Özellikle “Evden Çalışma” modeline uygun çağrı trafiği yapısı kolayca kullanılabilir.
Detaylar
Sınırsız Çağrı Yönlendirme
Dilediğiniz aramayı, dilediğiniz dahiliye, sabit numaraya veya cep telefonuna yönlendirebilir, yönlendirmeler için kurallar oluşturabilir, sizi arayanlarla iletişiminize kesintisiz devam edebilirsiniz.
Çağrı Yönlendirme Detayları
Tüm Numaralar İle Çalışabilme
İster coğrafi sabit numara (0216, 0212, 0312 gibi), ister 0850 numara ile sanal santralinizi kullanabilirsiniz. Numara taşıma veya yeni tahsis edilen numara olup olmadığı fark etmeksizin santralinizi kullanabilirsiniz.
Kaçan Çağrıları Listeleme
Kaçan çağrıları ister telesekreter kaydı ile ister raporlarla listeleyebilir, sonrasında dönüş yaparak iletişim devamlılığınızı sağlayabilirsiniz.
Bekleme Müzikleri
Arayan müşteri veya kullanıcılara operatör ile bağlantı sağlanana kadar dilediğiniz arka plan bekleme müziği dinletebilir, firma jingle, anons, kampanya veya duyurularınızı bu sırada bekleyenlere aktarabilirsiniz.
Bakım ve Yönetim Maliyeti Yok
Sanal santral bakım ve yönetim masrafı gerektirmez.
Sınırsız IVR Ekleme
Karşılama, mesai saatleri bildirimi, departman yönlendirme, duyuru, sipariş sorgulama veya müşteri tanıma sistemi gibi dilediğiniz senaryo için anons ekleyebilir, firmanıza özel senaryoları kolayca uygulayabilirsiniz.
Sınırsız IVR Detayları
Telekonferans
Birden fazla numara veya dahili ile telekonferans yapabilirsiniz.
Telekonferans Detayları
Kara Liste
İstediğiniz numaraları kara listeye ekleyerek sizi aramalarını engelleyebilirsiniz.
Kara Liste Detayları
Görüşme Ses Kaydı
Gelen ve giden tüm çağrılarınızın ses kayıtları otomatik olarak ücretsiz kaydedilebilir. Ses kayıtlarınızı bizim sunucumuzda, kendi bulut hesabınızda veya FTP hesabınızda arşivleyebilir, hizmet kalitenizi ve müşteri memnuniyetinizi artırabilirsiniz.
Görüşme Ses Kaydı Detayları
Detaylı Raporlama
Gelen ve giden tüm çağrıları, tüm detayları ile sanal santralinizin arayüzünde raporlayabilir, Excel formatında dışa aktarabilirsiniz.
VIP Gelen Çağrı
İstediğiniz numaranın IVR beklemeden sizin belirlediğiniz dahiliye direkt ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Mesai İçi/Dışı Senaryolar
Resmi tatillere, mesai içi veya mesai dışı aramalara farklı senaryolar tanımlayıp, bu tarih ve saatlerde de çağrı trafiğinizi doğru şekilde yönetebilirsiniz.
Yazılım Entegrasyonu
Kullandığınız yazılımlarla sanal santrali kolayca entegre edebilirsiniz. Böylelikle sipariş sorgulama, kargo takibi, müşteri ilişkileri yönetimi, ticket sistemi gibi bir çok özelliği ek maliyet olmadan devreye alabilirsiniz.
Fiziksel Santralle Entegrasyon
Sanal santral mevcut analog fiziksek santralinize kolayca entegre edilebilir. Mevcut ayarlarınız ve cihazlarınızla yeni nesil santral hizmetimize kolayca güncelleyebilirsiniz.
Kullanıcı Dostu Arabirim
Sanal santral kullanıcı dostu bir web arabirimi ile gelir. Bu arabirim ile internetin olduğu her yerden santral ayarlarınızı kolayca özelleştirebilir, raporlarınıza ve istatistiklerinize ulaşabilirsiniz.
Tek Numara İle Birden Fazla Çağrı
Eski tip analog hatların aksine Sanal Santral size aynı numara üstünden sınırsız çağrı alma ve çağrı yapma olanakları tanır. Bu sayede ek hat masrafından kurtularak tüm ihtiyaçlarınızı sadece bir numara ile çözebilirsiniz.
Kuyruk Yönetimi
Gelen çağrıları dilediğiniz strateji ile dağıtarak dahililerinize yönlendirebilir, bekleme sırası ve süresi anonsu dinletebilir, kuyruk yoğunluğunuza göre değişiklik yapabilirsiniz.
Kuyruk Yönetimi Detayları
IP Bazında İzin Verme
İsteğe bağlı olarak sanal santralinize bağlanacak olan telefon veya akıllı cihazları sınırlayabilir, sadece sizin belirleyeceğiniz lokasyonlardan santralinize erişim verebilirsiniz.
Numara Maskeleme
Numara maskeleme, işletmelerinin müşteri ve iş telefon numaralarını korumasına yardımcı olur. Arayanlar, gerçek telefon numaranızı veya dahili numaranızı değil, yalnızca belirlediğiniz arayan kimliğini görebilir.
Numara Maskeleme
Anlık Kuyruk İzleme
Kuyruk bazında bekleyen ve konuşan çağrılarınızı anlık olarak izleyebilir, servis kalitenizi anlık olarak izleyebilirsiniz.
ÖRNEK IVR SESLERİ
Karşılama Anonsu 1
Karşılama Anonsu 2
Karşılama Anonsu 3
Mesai Dışı Anonsu 1
Mesai Dışı Anonsu 2
Mesai Dışı Anonsu 3
Sipariş/Kargo Sorgulama
Görüşme Kaydı Anonsu
Covid-19 Anonsu
Sıkça sorulan sorular
Kendi sabit hat numaramı IEX Sanal Santral ile kullanabilir miyim?
Evet kullanabilirsiniz. Ancak sabit hattınız sayısal hat değilse sınırsız çağrı alma gibi bazı özellikleri kullanamazsınız. Ayrıca daha düşük iletişim maliyeti istiyorsanız numaranızı Telsam’a taşımanızı tavsiye ederiz.
Numaram yok. Nasıl kullanabilirim?
Evet. Eğer numaranız yoksa avantajlı tarifelerimizden yeni sayısal hat tahsisi yapabiliriz. Yeni hat başvurusu için lütfen tıklayınız.
PBX özelliği için neye ihtiyacım var?
Telsam’a taşıdığınız veya yeni aldığınız sayısal hattınız için hiçbir şeye ihtiyacınız olmadan IEX Sanal Santralinizden aynı anda sınırsız çağrı alabilir ve yapabilirsiniz.
IEX Sanal Santral anonsları firmamıza özel yapılabiliyor mu?
Evet. Sizlerin belirleyeceği tüm anonslar profesyonel stüdyoda seslendirilerek sisteme eklenir. Anons seslendirme ücreti paket ücretine dahil değildir.
Dahili hatlar aynı yerde olmak zorunda mı?
Hayır. Dahili hatlarınız aynı yerde olabileceği gibi isterseniz farklı bir ülkede bile olabilir. Hatta cep telefonunuza tanımlanan dahiliniz ile yolda bile dahili telefonunuzu kullanabilirsiniz.
Sadece belirli dahililerin telefon görüşmelerinin ses kaydı alınabilir mi?
Evet. İster tüm dahililerin ister seçeceğiniz dahililerin telefon görüşmelerinin ses kaydı alınabilir.
Ses kayıtları arşivlenebiliyor mu?
Telsam Telekom IEX Sanal Santar üstünden yapılan görüşmeleri 3 ay süresince kaydeder. 3 aydan eski kayıtlar silinir. Dilerseniz kendi FTP sunucunuzu yada Google derive gibi bulut sunucunuzu da kayıt için kullanabilir, arşiv süresini ihtiyacınız doğrultusunda uzatabilirsiniz.
Çalışma saatleri dışında çağrı geldiğinde farklı yönlendirmeler olabilir mi?
Dilediğiniz tarih ve saat aralığında (örneğin resmi tatiller, mesai dışı saatler gibi) farklı anonslarla arayanlar bilgilendirilebilir hatta dilenirse başka bir numaraya (cep telefonu gibi) çağrılar aktarılabilir.
Yönlendirme ücretli midir?
Yönlendirilen numaranın dahili olması durumunda ücretsizdir. Bir cep telefonu yada başka bir sabit hatta yapılan yönlendirmeler tarife dakikalarınızdan düşerek ücretlendirilir.
Sistemi kullanmak için IP telefon kullanmak zorunda mıyım?
Hayır. IP telefonla direkt kullanabildiğiniz gibi eski tip analog telefonlara VOIP adaptörü bağlayarak da kullanabilirsiniz. Ayrıca herhangi bir adaptöre ihtiyaç duymadan bilgisayarınız, akıllı telefonunuz veya tabletinizi de telefon olarak kullanabilirsiniz. Eğer eski tip analog fiziksel santraliniz mevcut ise yine analog telefonlarınızı adaptör ihtiyacı olmadan kullanabilirsiniz.
Sanal santral hizmetinden sadece firmalar mı yararlanabiliyor?
Hayır. Tüm bireysel, küçük, orta yada büyük ölçekli firmalar IEX Sanal Santral hizmetinden en uygun fiyatlarla yararlanabilir.
Birden fazla numaram sanal santrale bağlanabilir mi?
Evet. Dilediğiniz sayıda dış hat sisteme eklenebilir. Her dış hat için özelleştirilmiş gelen ve giden çağrı senaryoları uygulanabilir.
İnternet yada elektrik kesintisi olduğunda görüşme yapabilir miyim?
IEX Sanal santral bulut ortamında çalıştığından tam yedekli bir veri merkezinde bulunur. Ofisinizin elektriği yada interneti kesildiğinde santral çalımaya devam eder. Ancak dahililerin internet bağlantısı olmadığında konuşma yapılamaz. Mobil internet bağlantısına sahip bir cihazla, telesekreter ile veya cep telefonu yönlendirmesiyle görüşmeleriniz devam edebilir.