Toplu SMS Hakkında Bilmediğiniz 12 Gerçek

sms hizmetleri

Cep telefonu kullanımı her geçen gün artarak yeni zirvelere ulaşıyor. Digital in Global Overview’a göre, dünyanın yarısından fazlası akıllı telefon kullanıyor ve dünya nüfusunun neredeyse üçte ikisi bir cep telefonuna sahip. Rapor, internet trafiğinin yüzde ellisinden fazlasının cep telefonları üzerinden olduğunu gösteriyor.  

Bu istatistikler, toplu SMS hizmetlerinin işletmeler için ne kadar olumlu bir yatırım getirisi oluşturduğunu açıkça gözler önüne seriyor. Toplu SMS ile işletmeler çok sayıda müşteriye ve potansiyel müşteriye anında ulaşabiliyor. Kaç kişiye ulaşabileceğinizin tek sınırı, rehberinizdeki kişi sayısıdır.

Peki SMS’i bu kadar popüler yapan nedir? Toplu SMS’in işletmenize etkisini kanıtlamak için bilmediğiniz 12 bilgiyi bir araya getirdik:

1) SMS’in ortalama okunma oranı ülkemizde %95 ve dünya genelinde %94’tür.  E-posta okunma ortalamasının sadece %20,9 olduğunu düşündüğünüzde bu oran oldukça etkileyicidir. (Kaynak: Esendex)

2) Tüm SMS’lerin %90’ı ilk 3 dakika içinde okunur (Kaynak: Techjury)

3) İçerikteki bir bağlantının tıklama oranı e-posta için %4,2 iken bu oran SMS için  ortalama %19 dur. (Kaynak: Esendex)

4) SMS, kağıda basılı bir mektuptan 10.000 kat, e-postadan 300 kat daha az karbon üretir (Kaynak: weather.com)

5) SMS ile gönderilen alışveriş kuponlarının kullanılma olasılığı, kağıda basılı kuponlardan 10 kat daha fazladır (Kaynak: emarketer)

6) SMS sadakat programına katılan mobil kullanıcıların %90’ı bundan değer kazandıklarını hissettiklerini belirtmişlerdir. (Kaynak: SmartInsights)

7) SMS pazarlama kampanyalarının %5’ten daha azı SMS aboneliklerini iptal ederler. (Kaynak: SmartInsights)

8) İnsanların %75’i kendilerine SMS ile teklif gönderilmesini istiyor. Bu seçenek onlar için hem hızlı hem de gerektiğinde dönüp tekrar kontrol etmeleri için kutularında arşivli kalması sebebiyle kullanışlı.

9) 10 tüketiciden 9’u bir işletmeyle konuşmak için mesajlaşma seçeneğini kullanmak istiyor.

10) 2025 yılına kadar 48,7 milyon kişinin iş amaçlı SMS mesajları almayı tercih edeceği tahmin ediliyor. (Kaynak: Mobile Xco)

11) Tüketiciler, 1.216 e-postaya karşılık ayda ortalama sadece 178 SMS mesajı alır. (Kaynak: Esendex)

12) Ankete katılanların %74’ü, kendileriyle SMS yoluyla etkileşime giren işletmelerin genel izlenimlerinin iyileştiğini bildiriyor (Kaynak: Forbes)