IP SANTRAL (LOKAL)
Santraliniz sizin yanınızda, sizin korumanızda
TELSAM IP SANTRAL ÇÖZÜMLERİ
IP Santral, Lokal Santral veya Fiziksel VOIP Santral olarak da bilinir. IP veri ağları üzerinden telefon görüşmeleri sağlayan eksiksiz bir telefon sistemidir. Tüm konuşmalar, ağ üzerinden veri paketleri olarak gönderilir.
Tüm ses kayıtları ve çağrı detayları sizin güvenliğiniz altındaki fiziksel sunucuda barınacağından ortak kullanıma kapalı ve güvenlidir.
Teknoloji, gelişmiş iletişim özellikleri içerir, ancak aynı zamanda önemli ölçüde sorunsuz ölçeklenebilirlik ve sağlamlık sağlar. IP Santral, isteğe bağlı bir ağ geçidi aracılığıyla geleneksel PSTN hatlarına da bağlanabilir. Bu nedenle, günlük iş iletişimini bu en gelişmiş ses ve veri ağına yükseltmek çok kolay ve zahmetsizdir.
İşletmelerin mevcut dış iletişim altyapılarını ve operasyonlarını aksatmasına gerek yoktur. Bir IP Santral kurulduğunda, bir işletme aynı dahili numaralarını bile tutabilir. Bu şekilde IP Santral, kurum içindeki veri ağı üzerinden yerel aramaları değiştirir ve tüm kullanıcıların aynı dış telefon hatlarını paylaşmasına izin verir.
Telsam IP Santral'e yatırım yapmak, yalnızca bir santral sistemi satın alan yeni şirketler için değil, aynı zamanda eski tip analog santrali olan kurumlar için de çok anlamlıdır. Telsam IP Santral, yönetim, bakım ve arama maliyetlerinde o kadar önemli tasarruflar sağlar ki, IP Santral'e yükseltme kararı hemen hemen her kurum için net bir karar olacaktır.
Neden IP Santral Kullanmalısınız?
IP Santral, yani diğer adıyla lokal santral bir firma içinde barındırılan özel bir telefon santralidir. Çağrılar VoIP (İnternet Üzerinden Ses Protokolü) kullanılarak yapılır. IP santralin en önemli avantajı telefon görüşmelerini dijital olarak internet üzerinden yapmasıdır. Bu sayede tek bir dış hat numarasıyla bile aynı anda sayısız çağrı yapılabilir. Böylece firma veya kuruluş büyüdükçe ihtiyaçlar doğrultusunda iletişim kanallarınız da büyüyebilir. Uzun vadeli işletme ve bakım maliyetlerini de azaltır.
IP Santral sunucusunu proxy sunucusuna benzetebiliriz. Çağrı yönlendirme, eş zamanlı çağrı, arayan kimliği ve sesli posta gibi bir çok özellikle gelir. Sesli mesaj doğrudan kullanıcının e-posta kutusuna giden telesekreter kayıt mesajlarıdır. Bu mesaj internet tarayıcısı veya e-posta istemcisi olan tüm cihazlardan dinlenebilir. Akıllı IP santral sistemi arayan kimliğine bağlı olarak aramaları belirlediğiniz kurallara göre farklı hedeflere yönlendirebilirsiniz. Gelişmiş izleme ve raporlama özelliklerinden yararlanarak kullanımları izleyebilir, performans bilgilerini, hizmet kalitenizi takip edebilirsiniz.
İlk kurulum maliyeti
IP santrallerin ilk kurulum maliyetleri bulut tabanlı santrallere oranla daha yüksektir. Ancak orta vadede bile ilk yatırım maliyetinizi misliyle karşılayacaktır. Genelde orta ölçekli işletmeler için kurulum maliyeti ilk yılın sonunda amorti edilir.
Özel yapılandırılmış santralin değeri
Bulut santral ve IP santrallerin fiyatları arasındaki fark özellikle orta ölçekli işletmeler için değer bir farktır. Bulut santral sistemlerinde kullanıcı başına belirli bir fiyat uygulanır. Ayrıca bazı özellikler için ek maliyet talep edilebilir. IP santraller ise bu konuda çok daha avantajlıdır. Çoğu durumda kullanıcı sayısındaki artış ve IP santralin işlevselliği ek maliyet gerektirmez.
Özelleştirme Kolaylığı
IP santralde özelleştirme mümkündür. Bulut santral sistemlerinde özelleştirme, hizmet sağlayıcı tarafından gerçekleştirilir. Bulut santralde her müşteri için kişisel özelleştirmeler genellikle mümkün değildir. Telefon santral sisteminiz gelişmiş özelleştirme gerektiriyorsa, IP santral sizin için daha makul bir seçenektir.
Teknik Desteğin Maliyeti
Bir şirketin verileri işlemek için bir BT personeli varsa IP santral kullanmak ek bir teknik personel maliyeti yaratmaz. IP santrallerin çalışma mantığını ve sistem topografisini kavramak bir bilişim personeli için oldukça kolaydır. Uzun eğitim ve oryantasyon süreci gerekmeden bilişim personelini iletişim sisteminden sorumlu bir profesyonel gibi kullanmak hem personel maliyetini düşürecek hem de işletme ihtiyaçları doğrultusunda hızlı çözüm bulmaya yardımcı olacaktır.
Güvenlik
Kişisel Verilerin Korunumu Kanunu gereği arayan bilgilerini ve şirket verilerini koruma konusu, özellikle günümüz koşullarında giderek daha önemli hale geldi. Bu amaçla, Telsam IP Santrali güvenlik ihtiyaçlarınızı karşılamak için bir dizi çözüm yaklaşımı sunar. Bu sayede
- Ses kayıtlarını dinleme
- İletişimi engelleme
- Kimlik sahtekarlığı
- Geçiş dolandırıcılığı
- İletilen verilerin manipülasyonu
- Olumsuz performans, yani bağlantı sürecini yavaşlatma ve/veya sesin bozulması
- Uç nokta hatası gibi sorunların önüne geçilir.
VoIP sistemleri, ses verilerini standartlaştırılmış, açık veri ağları aracılığıyla taşıdığından, özellikle bir bulut santral sistemiyle arama yaparken bir dizi risk ortaya çıkar. Hassas veriler yanlış ellere geçebilir. Bununla birlikte, VoIP sistemleri birçok bağımsız bileşenden oluştuğundan VoIP güvenliğinin sağlanması da karmaşıktır. Optimum koruma, kapsamlı ve birbirine kenetlenen güvenlik önlemleri gerektirir . Zincirde ne kadar çok bağlantı olursa, o kadar fazla sayıda potansiyel zayıflık olduğunu unutmayın. Bu nedenle, özellikle hassas veriler içerebilecek santral sistemine yönelik tehditleri etkili bir şekilde önlemek için bileşenlerin mümkün olduğunca işletmeniz içinde barınması önemlidir. Her işletme, verilerini güvence altına alırken diğerleriyle aynı gereksinimlere sahip olmadığından, gerekli koruma düzeyinin belirlenmesi, makul ve etkili güvenlik önlemlerinin uygulanması önemli bir özelleştirme gerektirir. Bulut santral çoğu kullanıcı için yeterli güvenlik önlemleri ile birlikte gelse de bu özelleştirmeler işletmeden işletmeye farklı yapılandırma gerektireceğinden bulut ortamında yeterli olmayacaktır. Tüm özel yapılandırmaların yalnızca işletme için uygulanabildiği tek VoIP çözümü bu sebeple IP santraldir.
IP santral teknolojisi, gelişmişlik ve popülerlik açısından her gün büyüyor. Kurulum kolaylığı, düşük işletme maliyeti ve yüksek güvenlik seviyesi nedeniyle önemli maliyet tasarrufları sağlıyor. Daha iyi raporlama ve daha düşük arama maliyetleri ve ek birçok özellik bu teknolojiyi daha benzersiz hale getiriyor. Telsam IP santral çözümleri anahtar teslim çözümlerdir ve tüm işletmelere hitap eder.
IP santral veya lokal santral gibi terimler ilk bakışta kafa karıştırıcı olabilir. Ancak bu teknolojinin iyi anlaşılması ve uygulanması maliyet tasarrufunu ve daha güçlü müşteri iletişimini elde etmenizi sağlar. Bir santral sistemi, aramaları uygun numaralara yönlendirir. Böylece yüksek hacimli aramaları verimli bir şekilde yönetebilir ve arayanlar hiçbir zaman meşgul sinyali almazlar. Birden fazla ofisi veya uzak iş gücü olan kuruluşlar için de aramaları firma içindeki herhangi bir masa telefonuna veya cep telefonuna kolayca yönlendirebilir. Bu da sorunsuz müşteri hizmeti ve konumlar arası işbirliğini beraberinde getirir.
IP santral ve bulut santral arasındaki farkları, bunların işletmeniz için oluşturacağı maliyeti ve etkilerini anlamak, hangi sistemin sizin için daha iyi olduğu konusunda daha bilinçli bir karar vermenize yardımcı olabilir.
IP Santral (Lokal Santral) kısaca nedir?
Lokal santral terimi, telefon görüşmelerini internet üzerinden aktaran sunucunun lokal olarak işletme içinde barındırıldığı anlamına gelir. Bu sunucu donanımı mümkünse ayrılmış bir veri odasında yer alır. Bu sunucu servis sağlayıcının ortak bulut sistemi yerine size özel bir sunucu donanımı ile çalışır. IP santral ilk kurulum maliyeti bakımından bulut santralden daha pahalı olsa da özellikle büyük ve büyüyen işletmeler için daha fazla tasarruf, esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlar.
IP Santral Nasıl Çalışır?
IP santralinizin (5) bir router/firewall (4) aracılığı ile internet (2) bağlantısı gerçekleştirilir. Telsam VoIP hizmeti (1) ile çalışacak şekilde yapılandırılır. Ardından dahili hatlarınız (7,8) IP santralinize tanımlanır. Eğer işletmenizde analog telefon (9) kullanmak istiyorsanız VoIP Gateway (6) cihazı ile analog telefonunuzu da IP santralinize dahil edebilirsiniz. Ayrıca herhangi bir softphone (3,8) uygulaması ile de bilgisayar, tablet veya akıllı cihazınızı IP santralinizin dahilisi gibi kullanabilirsiniz.
Sistem yöneticinizin router/firewall yapılandırması sayesinde tamamen işletmenize özel güvenlik önlemleri alınabilir. Ayrıca IP santral’in yapılandırması sadece intranet erişimine açık olarak da düzenlenebilir. Bu sayede ses kayıt dosyaları dahil olmak üzere mümkün olan en güvenli ve izole sistemi kurmuş olursunuz.
Merak etmeyin! Telsam Telekom’un deneyimli teknik destek ekibi, her adımda size yardımcı olacak.
IP SANTRAL AVANTAJLARI
-
Tüm denetim firmanızdadır
-
Daha yüksek gizlilik ve güvenlik sağlar
-
Arama maliyetlerinden daha fazla tasarruf eder
-
Orta ve uzun vadede daha tasarrufludur
-
Ek maliyet olmadan ek kullanıcı eklenebilir
-
Kendi BT kaynaklarınızla yönetilebilir
IP SANTRAL DEZAVANTAJLARI
-
Daha yüksek kurulum maliyeti
-
BT personeline ihtiyaç
-
Bakım maliyetleri
-
Donanım barındırmak için veri odası
-
Kesintisiz iletişim için yedekli güç ihtiyacı
-
Periyodik güncelleme almaması
IP Santral ve Bulut Santral Arasında Nasıl Seçim Yapılır?
Hangi santral yapısının sizin için daha uygun olduğu konusunda karar vermek için ihtiyaçlarınızı değerlendirmeniz ve büyümeniz hakkında bazı tahminlerde bulunmanız gerekir. Mevcut kadronuz nedir? BT departmanınız IP santral sistemini yönetme becerisine sahip mi? Destek ve bakımı dışarıdan temin etmeniz daha mı iyi olur? Mevcut sistemlerle veya birleşik iletişimle entegrasyona ne dersiniz? Yapacağınız bu analiz, IP santral mi yoksa bulut tabanlı bir sistem mi tercih etmelisiniz sorusuna en iyi yanıtı bulmanıza yardımcı olacaktır.
İşte hangi tür santralin işletmenize daha uygun olacağını belirlemenize yardımcı olacak bazı faktörler;
1. Bütçeniz ve tercih ettiğiniz fiyatlandırma modeli nedir?
IP Santral ve Bulut Santral arasındaki büyük farklardan biri kurulum maliyettir. Bulut santral daha uygun aylık veya yıllık ücretler, düşük başlangıç ekipman maliyeti ve başlangıç için daha az para anlamına gelen kurulum maliyeti ile gelir. Herhangi bir bakım ücreti söz konusu değildir. Farklı lisanslar, özellikler ve dakika paketleri ile çeşitli abonelik planları kullanırsınız.
IP santral ise sistemin tam sahipliğini sağlamak için donanım ve arabirim kartları (gerekirse) için satın alma gerektirir. Bununla birlikte, sizi ücret artış riskinden de kurtarır ve masraflar karşılandıktan sonra çok daha düşük iletişim maliyeti anlamına gelir. Genellikle büyük işletmeler, kendi ekipmanlarını satın almaları tercih ederken, küçük işletmeler abonelik esasına göre ödeme yapmayı tercih eder.
2. Santral sisteminizin tam kontrolünü tercih ediyor musunuz?
IP Santral kullandığınızda, sistem üzerinde tam kontrole sahip olacaksınız. Gerektiğinde değiştirebilen size özel ayarlar, karmaşık ve dinamik iletişim ihtiyaçları olan şirketler için daha uygun olabilir. Ayrıca, İnternet hizmeti kesilirse, minimum hizmet kesintisini sağlamak için alternatif internet erişimi kanallarına güvenebilirler.
Bulut tabanlı bir çözüm seçerseniz, santralinizi çalıştırma sorumluluğu üçüncü tarafa düşer ve bu da daha az kaynağa sahip küçük işletmeler için büyük bir avantaj olabilir.
Kısacası, kontrol ve sorumluluk arasında bir seçimdir. Sistem üzerinde daha fazla kontrol, onu korumak ve yönetmek için daha fazla sorumluluğa eşittir.
3. Personel seviyesinde önemli değişiklikler öngörüyor musunuz?
Santral sistemini genişletme açısından, bulut tabanlı santral sistemleri, genellikle IP santrallerden daha ölçeklenebilirdir. Bulut santral, sistemin kullanım ömrü boyunca personel büyümesi veya azalması olan işletmeler için daha esnek bir çözüm sunar. Telefon uzantılarının artması ve azalması anında yapılabilmekte ve işletmeler sadece ihtiyaçları kadar ödeme yapmaktadır. Ancak kullanıcı sayısındaki artış abonelik maliyetinizi de yükseltecektir.
İşletmeniz oldukça kararlı istihdam sayısındaysa veya IP santral kurulumu sırasında ek kullanıcı ihtiyaçlarını düşünüp yatırım yaptıysanız yeni kullanıcılar size ek maliyet getirmeyecektir.
4. BT personeliniz sistemin bakımını yapabilecek durumda mı?
IP santral seçtiğinizde güncelleme ve bakımın sorumluluğu BT personelinizin omuzlarındadır. Bu nedenle, IP santral satın almadan önce işletmeler bilgi teknolojileri güçlerini değerlendirmelidir. Tüm bu işleri halletmek için gerekli uzmanlığa sahip teknisyenleriniz var mı? Ayrıca, bazı işletmeler, kurumsal telefon sistemlerini tam olarak yönetebilecek, ancak daha önemli ve gelir getiren projelere öncelik vermeyi tercih eden BT kaynaklarına sahip olabilir.
Bulut tabanlı bir santral, sistemi yönetmek için hizmet sağlayıcıya bağlıdır; bu, teknik uzmanlık veya kaynaklara sahip olmayan küçük işletmeler veya yeni başlayanlar için faydalı olacaktır.
Sonuç
Hem IP santral hem de bulut santral, farklı avantajlar sunan etkili ve güvenilir sistemleridir. Aralarında seçim yapmak söz konusu olduğunda, işletmenizin büyüklüğü, uzak ofislerin sayısı, teknik uzmanlığınızın düzeyi, aylık ve kurulum maliyeti gibi dikkate alınması gereken pek çok kriter vardır. Karar vermeden önce kapsamlı bir değerlendirme yapmanıza yardımcı olacak, size paradan, zamandan ve emekten tasarruf sağlayacak doğru VoIP kurumsal santral sistemini bulmanıza yardımcı olacak ekibimiz ile görüşün.
BİLGİ ALMAK MI İSTİYORSUNUZ?
Dilediğiniz zaman 0850 259 0 259 numaralı telefondan müşteri hizmetlerimiz ile iletişime geçebilirsiniz. Yada aşağıdaki formu doldurduğunuzda müşteri temsilcimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.