IP SANTRAL - BULUT SANTRAL KARŞILAŞTIRMASI

IP santral veya lokal santral gibi terimler ilk bakışta kafa karıştırıcı olabilir. Ancak bu teknolojinin iyi anlaşılması ve uygulanması maliyet tasarrufunu ve daha güçlü müşteri iletişimini elde etmenizi sağlar. Bir santral sistemi, aramaları uygun numaralara yönlendirir. Böylece yüksek hacimli aramaları verimli bir şekilde yönetebilir ve arayanlar hiçbir zaman meşgul sinyali almazlar. Birden fazla ofisi veya uzak iş gücü olan kuruluşlar için de aramaları firma içindeki herhangi bir masa telefonuna veya cep telefonuna kolayca yönlendirebilir. Bu da sorunsuz müşteri hizmeti ve konumlar arası işbirliğini beraberinde getirir.

IP santral ve bulut santral arasındaki farkları, bunların işletmeniz için oluşturacağı maliyeti ve etkilerini anlamak, hangi sistemin sizin için daha iyi olduğu konusunda daha bilinçli bir karar vermenize yardımcı olabilir.

IP Santral (Lokal Santral) kısaca nedir?

Lokal santral terimi, telefon görüşmelerini internet üzerinden aktaran sunucunun lokal olarak işletme içinde barındırıldığı anlamına gelir. Bu sunucu donanımı mümkünse ayrılmış bir veri odasında yer alır. Bu sunucu servis sağlayıcının ortak bulut sistemi yerine size özel bir sunucu donanımı ile çalışır. IP santral ilk kurulum maliyeti bakımından bulut santralden daha pahalı olsa da özellikle büyük ve büyüyen işletmeler için daha fazla tasarruf, esneklik ve ölçeklenebilirlik sağlar.

IP SANTRAL

AVANTAJLARI
  • Tüm denetim firmanızdadır
  • Daha yüksek gizlilik ve güvenlik sağlar
  • Arama maliyetlerinden daha fazla tasarruf eder
  • Orta ve uzun vadede daha tasarrufludur
  • Ek maliyet olmadan ek kullanıcı eklenebilir
  • Kendi BT kaynaklarınızla yönetilebilir

IP SANTRAL

DEZAVANTAJLARI
  • Daha yüksek kurulum maliyeti
  • BT personeline ihtiyaç
  • Bakım maliyetleri
  • Donanım barındırmak için veri odası
  • Kesintisiz iletişim için yedekli güç ihtiyacı
  • Periyodik güncelleme almaması

IP Santral ve Bulut Santral Arasında Nasıl Seçim Yapılır?

Hangi santral yapısının sizin için daha uygun olduğu konusunda karar vermek için ihtiyaçlarınızı değerlendirmeniz ve büyümeniz hakkında bazı tahminlerde bulunmanız gerekir. Mevcut kadronuz nedir? BT departmanınız IP santral sistemini yönetme becerisine sahip mi? Destek ve bakımı dışarıdan temin etmeniz daha mı iyi olur? Mevcut sistemlerle veya birleşik iletişimle entegrasyona ne dersiniz? Yapacağınız bu analiz, IP santral mi yoksa bulut tabanlı bir sistem mi tercih etmelisiniz sorusuna en iyi yanıtı bulmanıza yardımcı olacaktır.

İşte hangi tür santralin işletmenize daha uygun olacağını belirlemenize yardımcı olacak bazı faktörler;

1. Bütçeniz ve tercih ettiğiniz fiyatlandırma modeli nedir?

IP Santral ve Bulut Santral arasındaki büyük farklardan biri kurulum maliyettir. Bulut santral daha uygun aylık veya yıllık ücretler, düşük başlangıç ekipman maliyeti ve başlangıç için daha az para anlamına gelen kurulum maliyeti ile gelir. Herhangi bir bakım ücreti söz konusu değildir. Farklı lisanslar, özellikler ve dakika paketleri ile çeşitli abonelik planları kullanırsınız.

IP santral ise sistemin tam sahipliğini sağlamak için donanım ve arabirim kartları (gerekirse) için satın alma gerektirir. Bununla birlikte, sizi ücret artış riskinden de kurtarır ve masraflar karşılandıktan sonra çok daha düşük iletişim maliyeti anlamına gelir. Genellikle büyük işletmeler, kendi ekipmanlarını satın almaları tercih ederken, küçük işletmeler abonelik esasına göre ödeme yapmayı tercih eder.

2. Santral sisteminizin tam kontrolünü tercih ediyor musunuz?

IP Santral kullandığınızda, sistem üzerinde tam kontrole sahip olacaksınız. Gerektiğinde değiştirebilen size özel ayarlar, karmaşık ve dinamik iletişim ihtiyaçları olan şirketler için daha uygun olabilir. Ayrıca, İnternet hizmeti kesilirse, minimum hizmet kesintisini sağlamak için alternatif internet erişimi kanallarına güvenebilirler.
Bulut tabanlı bir çözüm seçerseniz, santralinizi çalıştırma sorumluluğu üçüncü tarafa düşer ve bu da daha az kaynağa sahip küçük işletmeler için büyük bir avantaj olabilir.
Kısacası, kontrol ve sorumluluk arasında bir seçimdir. Sistem üzerinde daha fazla kontrol, onu korumak ve yönetmek için daha fazla sorumluluğa eşittir.

3. Personel seviyesinde önemli değişiklikler öngörüyor musunuz?

Santral sistemini genişletme açısından, bulut tabanlı santral sistemleri, genellikle IP santrallerden daha ölçeklenebilirdir. Bulut santral, sistemin kullanım ömrü boyunca personel büyümesi veya azalması olan işletmeler için daha esnek bir çözüm sunar. Telefon uzantılarının artması ve azalması anında yapılabilmekte ve işletmeler sadece ihtiyaçları kadar ödeme yapmaktadır. Ancak kullanıcı sayısındaki artış abonelik maliyetinizi de yükseltecektir.
İşletmeniz oldukça kararlı istihdam sayısındaysa veya IP santral kurulumu sırasında ek kullanıcı ihtiyaçlarını düşünüp yatırım yaptıysanız yeni kullanıcılar size ek maliyet getirmeyecektir.

4. BT personeliniz sistemin bakımını yapabilecek durumda mı?

IP santral seçtiğinizde güncelleme ve bakımın sorumluluğu BT personelinizin omuzlarındadır. Bu nedenle, IP santral satın almadan önce işletmeler bilgi teknolojileri güçlerini değerlendirmelidir. Tüm bu işleri halletmek için gerekli uzmanlığa sahip teknisyenleriniz var mı? Ayrıca, bazı işletmeler, kurumsal telefon sistemlerini tam olarak yönetebilecek, ancak daha önemli ve gelir getiren projelere öncelik vermeyi tercih eden BT kaynaklarına sahip olabilir.
Bulut tabanlı bir santral, sistemi yönetmek için hizmet sağlayıcıya bağlıdır; bu, teknik uzmanlık veya kaynaklara sahip olmayan küçük işletmeler veya yeni başlayanlar için faydalı olacaktır.

Sonuç

Hem IP santral hem de bulut santral, farklı avantajlar sunan etkili ve güvenilir sistemleridir. Aralarında seçim yapmak söz konusu olduğunda, işletmenizin büyüklüğü, uzak ofislerin sayısı, teknik uzmanlığınızın düzeyi, aylık ve kurulum maliyeti gibi dikkate alınması gereken pek çok kriter vardır. Karar vermeden önce kapsamlı bir değerlendirme yapmanıza yardımcı olacak, size paradan, zamandan ve emekten tasarruf sağlayacak doğru VoIP kurumsal santral sistemini bulmanıza yardımcı olacak ekibimiz ile görüşün.