5 Adımda IP Santral Ses Sorunlarını Giderme

En yaygın IP santral ses sorunlarını göz önünde bulundurarak, bunları belirlemek için atabileceğiniz bazı adımlar vardır. Bu rehber ile IP santralinizin sorunlarını düzeltmek için tam olarak ne yapacağınızı bileceksiniz.

1) Tüm cihaz bağlantılarını kontrol edin

Öncelikle, cihazlarınızın bir güç kaynağına ve ağa bağlı olduğundan emin olun. Telefonlar, yönlendiriciler ve adaptörler dahil tüm donanımınızın, güç kablolarının ve ağ/telefon kabloları da dahil olmak üzere doğru şekilde takılı olup olmadığını kontrol edin. Bu cihazlardaki tüm ışıkların açık olup olmadığını da kontrol etmeyi unutmayın. Bir aygıt prize takılıysa, ancak güç almıyorsa (örneğin, arızalı bir elektrik prizi nedeniyle), aygıtı bu şekilde bulabilir ve onarılması veya değiştirilmesi gerektiğini bilirsiniz.

Tüm cihazlarınızın çalıştığına eminseniz bir sonraki adıma geçin.

2) IP santralinizi ve donanımınızı yeniden başlatın

IP santral donanımınızı yeniden başlatın. Bunu ana güç kablosunu bir dakikalığına çıkararak yapabilirsiniz. Diğer santral donanımlarının tüm güç kablolarını 10 saniye boyunca fişten çekerek ekipmanlarınızı (telefonlar ve yönlendiriciler) yeniden başlatabilirsiniz.

Her şeyi tekrar taktığınızda, tüm ışıkların tekrar açılmasını bekleyin. Bu, çağrı kalitesinin düşük olmasına neden olabilecek temel sorunları ortadan kaldıracaktır. Cihazlarınızdan herhangi biri açılmadıysa, onarım veya değiştirme için o cihazları belirleyin.

Her şey yolunda giderse üçüncü adıma geçin.

3) İnternet hız testi yapın

Bir hız testi ile ağınızın VoIP için yeterli hıza sahip olup olmadığını öğreneceksiniz. Yetersiz bant genişliği ve diğer bağlantı sorunları, sahip olabileceğiniz VoIP telefonlarının sayısını sınırlar. Veri paketi aktarımıyla ilgili bir sorunlar yaratabilir. İnternet aramasıyla hemen basit ve kullanımı kolay bir hız testi bulabilirsiniz. Hız testi sonucuyla şunları ortaya çıkarabilirsiniz:

İndirme ve yükleme hızı: Sahip olduğunuz her telefon için yaklaşık 100 kbps bant genişliğine ihtiyacınız olduğunu unutmayın.

Ping: Bir paket kaybı testi, olası ağ sorunlarına ışık tutacaktır. Ping süresinin kısalığı VoIP ses kalitenizi artırır.

Dalgalanma: 15-20 ms’den yüksekse gecikmeyi artırabilir ve paket kaybına neden olabilir.

Yukarıdakilerden herhangi biriyle ilgili sorunları tespit ederseniz, internet servis sağlayıcınızla (ISS)  bant genişliğinizi artırma veya yoksa bir gecikme arabelleği alma konusunda konuşmanız gerekecektir.

Burada sorun yok mu? Bir sonraki adıma atlayın.

4) Yönlendiricinizin VoIP trafiğine öncelik verdiğine emin olun

Daha önce de belirttiğimiz gibi, yönlendiriciniz VoIP trafiğine öncelik verebilmeli ve bunu etkinleştirmek için ağ yapılandırmanız doğru şekilde kurulmalıdır.

Yönlendiricinizde bu seçenek varsa ancak doğru şekilde kurulmadıysa, yönlendiricinizin kullanım kılavuzuyla başlayın. Bu, mevcut yönlendiricinizde bir seçenek değilse, değiştirmenin ve kaliteli bir VoIP yönlendiricisine yükseltmenin zamanı gelmiş olabilir.

Bu noktada, muhtemelen IP santralinizdeki ses sorunlarınızı ve bunları düzeltme adımlarını tanımladınız. Değilse, atılacak son bir adım var.

5) IP santralinizin günlüklerini kullanın

IP santralinizde meydana gelmiş olabilecek hataları görüntülemek için kontrol panelinizde oturum açın. Burada IP santralinizdeki hata ve olayları içeren bir günlük dosyası (log dosyası) bulabilirsiniz. Bir hata olduğunu gösteren herhangi bir mesaj görürseniz, o hatayla ilgili tarihleri, saatleri ve ayrıntıları ve mevcut durumu analiz edin. Eğer hatayı kendiniz gideremezseniz Telsam teknik destek birimi ile iletişime geçin ve bu dosyayı hata ayıklama için kullanın.

IP Santralle Çağrı Kaliteniz Üzerinde Kontrol Kazanın

İletişimlerinizi IP santral üzerinden yürütmek, müşterilerinize iyi hizmet verirken işinizi kolayca büyütüp ölçeklendirmeniz anlamına gelir. Bazı arama kalitesi sorunlarıyla karşılaştığınızda, IP santral sisteminizi düzeltmek için beş basit adımımızı uyguladığınız sürece bu sorunları çözmenin çok zor olmadığını artık biliyorsunuz. Daha da iyisi, bu sürecin çoğunu kendi başınıza yürütebilir, zaman ve paradan tasarruf sağlayabilirsiniz.